Kostpolitik

I Troldebo læner vi os op ad Greve Kommunes mad og måltidspolitik og fødevarestyrelsens anbefalinger.

Vi bruger sukker som et krydderi i maden, men undgår madvarer der har et højt sukkerindhold.

Fødselsdage i vuggestuen:

Vi fejrer gerne jeres barns fødselsdag i vuggestuen, og barnet på gerne "dele ud". Vi henstiller til, at det der medbringes er noget der må spises af alle børn under 3 år, og det ikke indeholder tilført sukker. Vi ved børnene er meget glade for frugt, figenstænger, ostehaps og rosiner. Kommer der små flag i, vil glæden ingen ende tage og de savner hverken kage eller slik :)

Fødselsdag i børnehaven:

Når børnene kommer i børnehave, bliver de ofte mere bevidste om at kage/slik hører sig til at blive fejret. Vi henstiller dog stadig til, i finder på sukkerfri alternativer. (Jvf. fødselsdage i vuggestuen) Er ønsket for stort, beder vi jer om at begrænse det medtagne, så børnene stadig har plads i maven til de reelle måltider :)